Cara Malaysia Ku...

Assalamualaikum. Banyak juga perkara yg dilakukan di Malaysia tidak pernah dilakukan di negara lain khususnya di negara maju. Antaranya:

1. Lori berlumba dengan lori di lebuhraya tanpa menghiraukan keselamatan pengguna lain. Pemandu lori kita kebanyakannya adalah bekas pemandu F1.

2. Lori kontena yang berat tercungap cungap memotong lori lain sehingga menyebabkan lebuhraya menjadi sesak.

3. Lori dipandu di lorong kanan dengan kelajuan tinggi. Kadang kala lori main kejar kejar dengan myvi.

4. Bas ekspres dipandu di lorong kanan dengan kelajuan tinggi sehingga semua 40 penumpang berdoa mengikut keimanan masing2.

5. Lori berebut dengan motorsikal menggunakan laluan kecemasan kerana tak mahu que dalam kesesakan.

6. Pemandu sangat perihatin akan kebersihan keretanya sehingga sanggup campak sampah di jalanraya atau tempat parkir. Yang mustahak adalah kereta dia bersih. Jalan kotor takpa sebab bukan jalan bapak dia punya.

7. Pemandu yang cacat akal meletakkan kereta di parkir orang yang cacat fizikal. Pemandu yang cacat akal ini tiada sticker orang kelainan upaya.

8. Penunggang motorsikal parkir sebuah motorsikal di tengah parkir kereta. Pemandu kereta parkir kereta di parkir motorsikal tanpa sebarang rasa bersalah. Mereka tak pasti apa jenis kenderaan yang mereka miliki.

9. Keadaan bas yang seperti rumah hantu bergerak. Ada bas yang sama warna dengan asapnya. Mudah digunakan untuk kerja mengintip oleh CIA. Sesuai untuk penggambaran siri cari hantu 'the seekers'.

10. Pemandu Malaysia suka 'drive thru'. McD dan KFC dah lama ada drive thru concept di US. Di Malaysia kita ada drive thru pasar malam. Tak payah parkir. Terus memandu sambil beli sayur, ikan, dll. In sha Allah tahun 2017 PM akan rasmikan 'drive thru toilet' yang pertama di dunia. Tak perlu parkir. Boleh terus memandu sambil buang air kecil dan besar. Hanya perlu slow down dan buka pintu sikit.

Indahnya negara ku Malaysia...

Comments

Popular posts from this blog

Pertanyaan Seorang perempuan Dan Maksud Tersiratnya...

Isteri bahagia, kunci kebahagian rumahtangga.

Isteri Kena Selalu Habiskan Duit Suami Supaya Rezekinya Semakin Murah